maanantai 4. maaliskuuta 2013

Copic mania

Hei taas! Tänään ajattelin taas tehdä tällaisen hieman turhan päiväisen päivityksen ja kertoa mitä kaikkia kyniä (varsinkin copic tusseja) minulla on. Kerronpa ensin lyhyesti mitä nämä copic kynät ovat (niille jotka eivät vielä tiedä).

Copic tussit ovat siis japanilaisia väritusseja joilla pitäisi saada kaunista, väreistä toisiin liukuvaa jälkeä. Copic tussit tekevät myös (ainakin minun mielestä) hieman vesivärimäistä jälkeä. Copic tusseille on omat rajaustussit ja paperit jotta näistä väritusseista saataisiin mahdollisimman parasta jälkeä aikaiseksi. Copic tussit eivät ole mitään lasten tusseja, vaan enemmänkin ammattilaisten/ harrastajien käyttöön (kuten kynien hinnastakin voi päätellä, halvimmat ovat noin 4 euroa ja kalleimmat noin 7 euroa per tussi). Itse en ole löytänyt näitä kyniä mistään muualta kuin Temperasta (taidetarvikeliike) joka sijaitsee Helsingin keskustassa. Ja se mikä tekee näistä kynistä parhaimmat on se, että näihin kyniin on olemassa täyttöpullot (jotka maksavat noin 10e per pullo, mutta ne kestävät pitkään).

Noin, siinä oli vähän tietoa näistä kynistä. Myönnän että tiedoissani on hieman aukkoja (tai ei siis hieman, vaan aika paljon). Mutta nyt minä näytän mitä kaikkea minä olen hamstrannut ja ihan ensiksi laitan kuvan jossa on kaikki minun copic tussit ja muut tussit jotka ovat samankaltaisia kuin nuo copicit.
Siinä ne on, kaikki väritussit jotka minä omistan tällä hetkellä. Minulla on siis Copic Ciao tusseja, Copic Sketch tusseja, Promarkereita, Touch tusseja ja Copiceihin täyttöpulloja. Koska olen siivooja ja palkkani ei ole mikään kauhean suuri, niin en todellakaan ole hankkinut näitä kaikkia kerralla vaan pikku hiljaa. Ja jos jotkut jäävät koukkuun alkoholiin, tautointeihin tai johonkin muuhun, niin minä olen jäänyt koukkuun copic tusseihin! Eli vaikka minulla on noita kauheesti, silti minun pitää käydä silloin tällöin ostamassa aina pari lisää, mikään ei riitä! :)

Tässä on Copic Ciao tussit, joita minulla on eniten (ja osaa väriä kaksinkappalein). Nämä ovat pienimmät Copic tussit ja halvimmat myös, eli se 4 euroa (pyöristettynä).

Nämä ovat Copic Sketch tussit, joita olen ihan lähi aikoina keräämään. Nämä ovat hieman isommat kuin Copic Ciao tussit ja myös hieman kalliimmat (pyöristettynä 7 euroa). Unohdin mainita että näissä ja Ciao tusseissa on sekä kapea, siveltimäinen pää ja sitten leveämpi pää.

Minulla on myös 2 hieman isompaa Copic tussia, jotka olen ostanut joku..... olisikohan 3-4 vuotta sitten. Mutta koska en ole käyttänyt niitä paljon, niin ne värittävät vielä hyvin eli muste on hyvin riittoisaa :) Nämä ovat muuten ensimmäiset Copicit jotka olen itselleni ostanut!

Nämä ovat Touch tussit, jotka ovat melko samanlaiset kuin Copicit. Olen ostanut nämä joskus Hulluilta Päiviltä. Minä en tiedä näistä kynistä muuta kuin sen, että ne ovat korealaiset.

Ja sitten on tietenkin Promarkerit. Näissä kynissä on se hyvä puoli, että näitä myydään Suomalaisessa kirjakaupassa, mutta muuten minä pidän enemmän Copiceista.

Plus olen raaskinut ostaa muutaman täyttöpullon noihin copic tusseihin.

Tässä on siis kaikki tussit jotka omistan. Luulisi että kyllä noilla pitäisi tulla hienoa jälkeä, mutta itseasiassa minä en osaa käyttää noita kauhean hyvin -_-'... mutta opettelen koko ajan! Laitan tähän yhden piirustuksen jonka olen värittänyt copiceil:

(Inspiroitu Final Fantasy XIII-2:sta. Olen tässä opetellut pikkaisen blenderin käyttöä, mutta se jäi opetteluksi...)

Eipä siinä sitten muuta, hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :)




3 kommenttia:

  1. Hei, laita asetukset nii et tähän blogiin voi liittyä! :)

    VastaaPoista
  2. Hei! Itse olen vasta hiljattain ostanut copic sketch tusseja ja minäkin ostin ne temperasta :) mutta en tiedä mikä paperi tyyppi sopisi parhaitten niitten käyttöön. Olen etsinyt tietoa netist mutta hiukan surkein tuloksin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulle Temperan myyjät ehdottivat joskus Markerpapier Papierfabrik Schoellershammer nimistä paperia, ja se on minusta hyvä ainakin cobiceille ja muille sen tapaisille tusseille. Ja tuo Markerpapier on minusta hieman halvempaa kuin ne niin sanotut "manga paperit" joita myös myydään esim. Temperassa. Markerpapierissa paperissa toinen puoli tuntuu hieman sileämmälle ja toinen puoli hieman karkeammalle, ja tusseja käytetään paperin sileälle puolelle. Toivottavasti tästä oli edes jotain apua (ja pyydän anteeksi että vastauksessa kesti) :)

      Poista